درباره ترکیه

تُرکیه  کشوری توریست پذیر است که بخش بزرگی یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا  قرار دارد و بخش کوچکی نیز در بالکان کخ منطقه‌ای در جنوب شزق اروپا است، قرار دارد.

ترکیه از شرق با کشورمان ایران ،  نخجوان جمهوری آذربایجان ، ارمنستان، و گرجستان همسایه است، از جنوب شرقی با عراق و سوریه و در شمال غربی با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگه ی  بسفر و داردانل نیز در ترکیه است.

وسعت ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع است. ترکیه کشوری کوهستانی است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی شرق و غرب امتداد یافته‌است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه جنوب غرب آسیا و اروپا به شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند. ترکیه از آب و هوای خوب دارد و مکان‌های  دیدنی فراوانی دارد به همین دلیل  سالانه تعداد زیادی توریست به آنجا مسافرت می‌کنند. و البته از زیرساخت توریستی خوبی نیز برخوردار است

ترکیه دارای  ۷۷ میلیون نفر جمعیت می‌باشد، حکومت ترکیه لائیک است ولی بسیاری از مردم به دین اسلام پایبند هستند و عید فطر و عید قربان در این کشور تعطیل رسمی است. زبان رسمی ترکیه، ترکی استانبولی است .

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *